Eesti Lennuakadeemia
Logi sisse

Õppekava moodulid

Õppekava: õhusõiduki juhtimine 2012/2013



Moodul Kirjeldus
Sotsiaalteaduste moodul Sotsiaalteaduste mooduli eesmärgid on:
• arendada üliõpilaste mõtlemist ja selle tulemuste väljendamist;
• anda psühholoogia ja pedagoogika alaseid teadmisi, mis võimaldavad lahendada probleemseid situatsioone kollektiivis ning anda edasi oma erialaseid teadmisi;
• selgitada eetilisi probleeme ning kujundada üliõpilastel lennundusele iseloomulikku kõrget töökultuuri ning eetilisi hoiakuid.

Sotsiaalteaduste mooduli läbinud üliõpilane:
• omab teoreetilise mõtlemise oskust, kasutades filosoofilisi mõisteid oskab oma mõtteid väljendada;
• teab kuidas asjatundlikult tegutseda psüühikaga seonduvate isiklike ja kollektiivsete probleemide lahendamisel;
• tunneb kutse-eetika problemaatikat;
• teab olulisemaid sündmusi Eesti lennunduse ja lennunduskoolituse ajaloost;
• omab teoreetilisi põhiteadmisi vaimsete ja kehaliste võimete arendamise meetoditest.
Majanduse ja ettevõtluse moodul Majanduse ja ettevõtluse mooduli eesmärk on võimaldada majandushariduse alustel põhinevat arusaamade kujundamist, tagamaks saadud teadmiste ja oskuste kasutamist edasistes õpingutes või praktilisel tegutsemisel lennunduse erinevates valdkondades.

Majanduse ja ettevõtluse mooduli läbinud üliõpilane:
• tunneb nii majanduse toimimise kui ka ühiskonna majandusteadusliku uurimise põhialuseid;
• omab ettevõtlushoiakut, ettevõtlusoskusi ja teadmisi ettevõtluse olemusest ning ettevõtlusprotsessist, sh tunneb oma erialase ettevõtlusvaldkonna eripära;
• tunneb rahvusvahelise majanduse teooriat ning seob teooriat konkreetse riigi ja rahvusvahelise/globaalse keskkonna näidetega;
• omab alusteadmisi transpordisüsteemi planeerimisest, lähtudes õhutranspordi perspektiividest;
• omab ülevaadet projektide ning nende juhtimise ja rahastamise olemusest ning praktilisi oskusi projektide kavandamiseks ja elluviimiseks;
• mõistab teenusefilosoofiat ja tarbijakäitumise määratlust.
Loodus- ja täppisteaduste moodul Loodus- ja täppisteaduste mooduli eesmärk on arendada matemaatilist mõtlemist ja füüsikalist maailmapilti, luua eeldused, mis võimaldavad alustada süvendatud teadmiste ning oskuste omandamist edasises õppetegevuses.

Loodus- ja täppisteaduste mooduli läbinud üliõpilane:
• omab matemaatilist mõtlemisoskust ja füüsikalist maailmapilti;
• tunneb mõningate praktiliste ülesannete matemaatilisi ja statistilisi mudeleid;
• mõistab kaasaegse füüsika ülesannete lahendamise meetodite olemust (mõõtmine, füüsikaliste protsessidega kaasnevad riskid).
Tehnikamoodul Tehnikamooduli eesmärk on laiendada teoreetilisi teadmisi ja arendada
tehnilist mõtlemist erinevates tehnikavaldkonna suundades, et edendada
erialaõppes läbitavate lennunduse keeruliste tehniliste süsteemide
toimimispõhimõtete mõistmist.

Tehnikamooduli läbinud üliõpilane:
• tunneb tehniliste süsteemide ülesehituse üldisi printsiipe;
• tunneb seadmete ja mehhanismide funktsioneerimise põhimõtteid ja nende konstrueerimise põhialuseid;
• mõistab lennunduses kasutatavate tehniliste agregaatide spetsiifikat ja nende elementide omavahelisi seoseid;
• rakendab praktikas omandatud tehnilisi teadmisi;
• teab lennundusvaldkonna üldisi arengutrende.
Keeltemoodul Keeltemooduli eesmärk on:
* arendada inglise keele suuliste, kirjutamis- ja kuulamisoskuste taset laiendades ja kinnistades üldist ja lennundusalast sõnavara;
* arendada eesti keele õigekeelsus- ja ortograafia-alaseid teadmisi ja oskusi.

Keeltemooduli läbinud üliõpilane:
• omab akadeemilist väljendusoskust nii eesti kui inglise keeles.
• kasutab ingliskeelset õppe- ja erialakirjandust,
• selgitab ja analüüsib eesti ja inglise keeles erialaseid probleeme,
• valdab lennundusalast ingliskeelset erialasõnavara.
Uurimistöö koostamise moodul Uurimistöö eesmärk on:
• kinnistada ja üldistada rakenduskõrghariduse õpingute ajal omandatud erialaseid teadmisi ja oskusi;
• süvendada ja loovalt rakendada erialaseid teadmisi iseseisva uurimistöö kaudu;
• arendada akadeemilise väitluse oskust.

Uurimistöö positiivsele hindele kaitsnud üliõpilane:
• rakendab iseseisvalt omandatud teadmisi konkreetsete teoreetiliste või praktiliste probleemide lahendamiseks;
• püstitab uurimisülesande ning kasutades teoreetilisi materjale valib sobiva meetodi selle lahendamiseks;
• tunneb teadusliku teksti vormistamisnõudeid ja järgib neid töös;
• oskab end väljendada oma erialal nii suuliselt kui ka kirjalikult ja kaitsta oma seisukohti;
• omab erialaseid teadmisi, mis on eelduseks õppima asumiseks magistriõppesse.
Kutseala baasõppemoodul Õhusõiduki juhtimise kutseala baasõppemooduli eesmärk on anda üliõpilasele üldised professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud õhusõiduki juhile tema erialaõppe läbiviimiseks.

Kutseala baasõppemooduli läbinud üliõpilane:
• tunneb ja mõistab oma kutseala profileerivate õppeainete sisu;
• oskab ja on valmis kasutama kutsealaõppes omandatud teadmisi erialaõppes;
• väljendab ja selgitab kutseala õpeainete sisu nii eesti kui ka inglise keeles;
• teab ja järgib lennuohutuse põhiprintsiipe ning rakendab neid oma praktilises töös;
• mõistab piloodikutse professionaalset vastutust ning omab ettekujutust selle kutseala positiivsetest ja võimalikest negatiivsetest aspektidest;
• teeb loogilisi analüüse ja adekvaatseid otsuseid oma kutseala probleemide ja küsimuste lahendamisel.
Lennukijuhtimise erialamoodul Lennukijuhtimise erialamooduli eesmärk on anda üliõpilasele professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud lennukipiloodile vastavalt JAR-FCL 1-le.

Lennukijuhtimise eriala teoreetilise programmi läbinud üliõpilane:
• omab professionaalseid teadmisi liinipiloodi täiskursuse mahus (ATP teooria + IFR teooria + MCC);
• on suuteline tegutsema lennuki meeskonna kapteni või 2. piloodina.

Lennukijuhtimise eriala lennupraktika programmi (kinnitanud Lennuamet) läbinud üliõpilane valdab praktilisi lennukogemusi ühe- ja mitmemootorilise lennuki juhtimises:
• päeval ja öösel (D&N);
• visuaal- ja instrumentaalilmastiku tingimustes (VFR&IFR);
• meeskonna koostöös (MCC).

Lennukijuhtimise erialamooduli lõpetanud lennuõpilasele omistatakse Eesti Lennuameti poolt lennuluba, mis annab neile:
• kõik erapiloodi õigused (PPL);
• õiguse lennata kaptenina või teise piloodina kõikidel lennukitel mitteärilises lennunduses;
• õiguse lennata kaptenina ühe piloodiga lennukitel ärilennunduses (CPL);
• õiguse lennata teise piloodina mitme piloodiga lennukitel liinilennunduses (ATP).
Kopterijuhtimise erialamoodul Kopterijuhtimise erialamooduli eesmärk on anda üliõpilasele professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud kopteripiloodile vastavalt JAR-FCL 2-le.

Kopterijuhtimise eriala teoreetilise programmi läbinud üliõpilane:
• omab professionaalseid teadmisi liinipiloodi kursuse mahus (ATP teooria + IFR);
• on suuteline tegutsema kopteri meeskonna kapteni või 2. piloodina.

Koptrijuhtimise eriala lennupraktika programmi (kinnitanud Lennuamet) läbinud üliõpilane valdab lennukogemusi ühemootorilise kopteri juhtimises:
• päeval ja öösel (D&N);
• visuaalilmastiku tingimustes (VFR).

Kopterijuhtimise erialamooduli lõpetanud üliõpilasele omistatakse Eesti Lennuameti poolt lennuluba, mis annab neile:
• kõik vastavad erapiloodi õigused;
• õiguse lennata kaptenina või teise piloodina kopteritel mitteärilises lennunduses;
• õiguse lennata teise piloodina mitmepiloodiga kopteritel ärilises lennunduses.
Lõpueksam Lennuki ametipiloodi spetsialiseerumisel:
Lõpueksami eesmärk on kontrollida õppekava moodulite üld- ja õpieesmärkide saavutamist, kinnistada õpingute ajal omandatud erialaseid teadmisi, kontrollides nende vastavust JAR-FCL 1 nõuetele.

Lõpueksami positiivsele hindele sooritanud üliõpilane:
• valdab teoreetilisi teadmisi liinipiloodi (ATP(A)) nõuetele vastaval tasemel,
• rakendab oma erialaseid teadmisi iseseisvas töös,
• omab erialaseid teadmisi, mis on eelduseks õppima asumiseks magistriõppesse.

Kopteri ametipiloodi spetsialiseerumisel:
Lõpueksami eesmärk on kontrollida õppekava moodulite üld- ja õpieesmärkide saavutamist, kinnistada õpingute ajal omandatud erialaseid teadmisi, kontrollides nende vastavust JAR-FCL 2 nõuetele.

Lõpueksami positiivsele hindele sooritanud üliõpilane:
• valdab teoreetilisi teadmisi liinipiloodi (ATP(H)) nõuetele vastaval tasemel;
• rakendab oma erialaseid teadmisi iseseisvas töös;
• omab erialaseid teadmisi, mis on eelduseks õppima asumiseks magistriõppesse.
eten