Eesti Lennuakadeemia
Logi sisse

Õppekava moodulid

Õppekava: õhusõiduki juhtimine 2019/2020



Moodul Kirjeldus
Sotsiaalteaduste moodul Sotsiaalteaduste mooduli eesmärgid on:
• arendada üliõpilaste mõtlemist ja selle tulemuste väljendamist;
• anda psühholoogia ja pedagoogika alaseid teadmisi, mis võimaldavad lahendada probleemseid situatsioone kollektiivis ning anda edasi oma erialaseid teadmisi;
• selgitada eetilisi probleeme ning kujundada üliõpilastel lennundusele iseloomulikku kõrget töökultuuri ning eetilisi hoiakuid.
Alusõppemoodul Alusõppemooduli eesmärk on anda baasteadmised, mis loovad eeldused järgnevate moodulite läbimiseks.

Alusõppemooduli läbinud üliõpilane:
• omab terviklikku maailmapilti ja baasteadmisi füüsikas, matemaatikas, mehaanikas, elektrotehnikas, elektroonikas, materjaliõpetuses ja insenergraafikas ning lahendab lihtsamaid inseneriülesandeid;
• kirjeldab majanduse toimimise mehhanisme ja hindab nende praktilise rakendamise võimalusi;
• tunneb kaasaegseid infotehnoloogilisi vahendeid, sealhulgas erinevate arvutiprogrammide põhioperatsioone ja interneti põhiteenuseid;
• formuleerib uurimisprobleeme, analüüsib ja valib meetodeid nende lahendamiseks;
• omab akadeemilist väljendusoskust nii eesti kui inglise keeles;
• kasutab ingliskeelset õppekirjandust.

Registreerimine õppeainele "Inglise keel" (FLKE.01.131 ja FLKE.01.240) toimub lähtuvalt inglise keele riigieksamitulemusest. Moodustatakse kaks rühma tasemele B2 (FLKE.01.131) ja üks rühm tasemele C1 (FLKE.01.240, riigieksamitulemus üle 83).
Lennunduse üldõppemoodul Lennunduse üldõppemooduli eesmärk on anda lennundusala teoreetilised baasteadmised ja kujundada arusaam lennunduse kui ühe transpordiliigi eripärast.

Lennunduse üldõppemooduli läbinud üliõpilane:
• eristab ja seostab oma erialaga lennundusvaldkonna teadmisi sotsiaalteadustes;
• oskab ja on valmis kasutama omandatud tehnilise valdkonna teadmisi erialaõppes;
• selgitab ja analüüsib eesti ja inglise keeles lennundusega seonduvaid probleeme;
• on saanud ülevaate lennundusvaldkonna põhitegevuste terviklikust toimimisest;
• mõistab lennuohutuse rolli;
• mõistab inseneri professionaalse vastutuse ning oma tegevuse positiivseid ja negatiivseid aspekte.
Majanduse ja ettevõtluse moodul Majanduse ja ettevõtluse mooduli eesmärk on võimaldada majandushariduse alustel põhinevat arusaamade kujundamist, tagamaks saadud teadmiste ja oskuste kasutamist edasistes õpingutes või praktilisel tegutsemisel lennunduse erinevates valdkondades
Loodus- ja täppisteaduste moodul Loodus- ja täppisteaduste mooduli eesmärk on arendada matemaatilist mõtlemist ja füüsikalist maailmapilti, luua eeldused, mis võimaldavad alustada süvendatud teadmiste ning oskuste omandamist edasises õppetegevuses.

Loodus- ja täppisteaduste mooduli läbinud üliõpilane:
• omab matemaatilist mõtlemisoskust;
• tunneb mõningate praktiliste ülesannete matemaatilisi ja statistilisi mudeleid;
• kirjeldab aerodünaamilisi nähtusi füüsikaseaduste abil
Õiguse ja ohutuse moodul Turvustada üliõpilastele lennundusohutuse, riskide juhtimise ja ohuhindamise aluseid, lennundusõigusaktide ja ohutusalaste käitamisnõuete (käsiraamatud, protseduurid) omavahelisi seoseid ning nende tähtsust lennuohutuse süsteemsel arendamisel.
Tehnikamoodul
Keeltemoodul Keeltemooduli eesmärk on:
1) Arendada inglise keele suuliste, kirjutamis- ja kuulamisoskuste taset laiendades ja kinnistades üldist ja lennundusalast sõnavara.
2) Arendada eesti keele õigekeelsus- ja ortograafia-alaseid teadmisi ja oskusi.
Kutseala baasõppemoodul Õhusõiduki juhtimise kutseala baasõppemooduli eesmärk on anda üliõpilasele üldised professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud õhusõiduki juhile tema erialaõppe läbiviimiseks.

Kutseala baasõppemooduli läbinud üliõpilane:
• tunneb ja mõistab oma kutseala profileerivate õppeainete sisu;
• oskab ja on valmis kasutama kutsealaõppes omandatud teadmisi erialaõppes;
• väljendab ja selgitab kutseala õpeainete sisu nii eesti kui ka inglise keeles;
• teab ja järgib lennuohutuse põhiprintsiipe ning rakendab neid oma praktilises töös;
• mõistab piloodikutse professionaalset vastutust ning omab ettekujutust selle kutseala positiivsetest ja võimalikest negatiivsetest aspektidest;
• teeb loogilisi analüüse ja adekvaatseid otsuseid oma kutseala probleemide ja küsimuste lahendamisel.
Lennukijuhtimise erialamoodul Lennukijuhtimise erialamooduli eesmärk on anda üliõpilasele professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud lennukipiloodile vastavalt JAR-FCL 1-le.

Lennukijuhtimise eriala teoreetilise programmi läbinud üliõpilane:
• omab professionaalseid teadmisi liinipiloodi täiskursuse mahus (ATP teooria + IFR teooria + MCC);
• on suuteline tegutsema lennuki meeskonna kapteni või 2. piloodina.

Lennukijuhtimise eriala lennupraktika programmi (kinnitanud Lennuamet) läbinud üliõpilane valdab praktilisi lennukogemusi ühe- ja mitmemootorilise lennuki juhtimises:
• päeval ja öösel (D&N);
• visuaal- ja instrumentaalilmastiku tingimustes (VFR&IFR);
• meeskonna koostöös (MCC).

Lennukijuhtimise erialamooduli lõpetanud lennuõpilasele omistatakse Eesti Lennuameti poolt lennuluba, mis annab neile:
• kõik erapiloodi õigused (PPL);
• õiguse lennata kaptenina või teise piloodina kõikidel lennukitel mitteärilises lennunduses;
• õiguse lennata kaptenina ühe piloodiga lennukitel ärilennunduses (CPL);
• õiguse lennata teise piloodina mitme piloodiga lennukitel liinilennunduses (ATP).
Kopterijuhtimise erialamoodul Kopterijuhtimise erialamooduli eesmärk on anda üliõpilasele professionaalsed teadmised ja oskused, mis on vajalikud kopteripiloodile vastavalt JAR-FCL 2-le.

Kopterijuhtimise eriala teoreetilise programmi läbinud üliõpilane:
• omab professionaalseid teadmisi liinipiloodi kursuse mahus (ATP teooria + IFR);
• on suuteline tegutsema kopteri meeskonna kapteni või 2. piloodina.

Koptrijuhtimise eriala lennupraktika programmi (kinnitanud Lennuamet) läbinud üliõpilane valdab lennukogemusi ühemootorilise kopteri juhtimises:
• päeval ja öösel (D&N);
• visuaalilmastiku tingimustes (VFR).

Kopterijuhtimise erialamooduli lõpetanud üliõpilasele omistatakse Eesti Lennuameti poolt lennuluba, mis annab neile:
• kõik vastavad erapiloodi õigused;
• õiguse lennata kaptenina või teise piloodina kopteritel mitteärilises lennunduses;
• õiguse lennata teise piloodina mitmepiloodiga kopteritel ärilises lennunduses.
Uurimistöö koostamise moodul
Lõpueksam Lennuki ametipiloodi spetsialiseerumisel:
Lõpueksami eesmärk on kontrollida õppekava moodulite üld- ja õpieesmärkide saavutamist, kinnistada õpingute ajal omandatud erialaseid teadmisi, kontrollides nende vastavust JAR-FCL 1 nõuetele.

Lõpueksami positiivsele hindele sooritanud üliõpilane:
• valdab teoreetilisi teadmisi liinipiloodi (ATP(A)) nõuetele vastaval tasemel,
• rakendab oma erialaseid teadmisi iseseisvas töös,
• omab erialaseid teadmisi, mis on eelduseks õppima asumiseks magistriõppesse.

Kopteri ametipiloodi spetsialiseerumisel:
Lõpueksami eesmärk on kontrollida õppekava moodulite üld- ja õpieesmärkide saavutamist, kinnistada õpingute ajal omandatud erialaseid teadmisi, kontrollides nende vastavust JAR-FCL 2 nõuetele.

Lõpueksami positiivsele hindele sooritanud üliõpilane:
• valdab teoreetilisi teadmisi liinipiloodi (ATP(H)) nõuetele vastaval tasemel;
• rakendab oma erialaseid teadmisi iseseisvas töös;
• omab erialaseid teadmisi, mis on eelduseks õppima asumiseks magistriõppesse.
Lõputöö koostamise moodul
Üldainete moodul Üldmooduli eesmärgid on:
• anda ülevaade Eesti lennundusest, selle arengust Euroopa Liidu transpordisüsteemis, lennundushariduse andmisest Eestis;
• majandushariduse alustel põhinevate arusaamade kujundamine, tagamaks saadud teadmiste ja oskuste kasutamist edasistes õpingutes või praktilisel tegutsemisel lennunduse erinevates valdkondades;
• tutvustada üliõpilastele lennundusohutuse, riskide juhtimise ja ohuhindamise aluseid, lennundusõigusaktide ja ohutusalaste käitamisnõuete (käsiraamatud, protseduurid) omavahelisi seoseid ning nende tähtsust lennuohutuse süsteemsel arendamisel.

Üldmooduli läbinud üliõpilane:
• teab olulisemaid sündmusi Eesti lennunduse ja lennunduskoolituse ajaloost;
• teab lennundusvaldkonna üldisi arengutrende;
• tunneb majanduse toimimise ja ühiskonna majandusteadusliku uurimise põhialuseid;
• omab ettevõtlushoiakut, ettevõtlusoskusi ja teadmisi ettevõtluse olemusest ning ettevõtlusprotsessist, sh tunneb oma erialase ettevõtlusvaldkonna eripära;
• mõistab teenusefilosoofiat ja tarbijakäitumise määratlust;
• on omandanud vajalikud alusteadmised lennundusspetsialistide erialavaldkondade (õhusõiduki juhtimine, lennuliikluse juhtimine, õhusõiduki hooldus jt) mõistmiseks;
• tunneb lennundusohutuse juhtimise ja arendamise aluseid ning mõistab tehniliste käitamisnõuete ning lennuohutust käsitlevate õigusaktide nõuete seostatud rakendamise tähtsust süsteemses lennuohutuses.
eten